Kako sam naučila šiti / Savjeti iz ličnog iskustva / Burda easy

Teško mi je odgovoriti na pitanje od čega prvo krenuti ako želite sami izrađivati odjeću, a to pitanje mi se često postavlja. Stvar je u tome što ne znam kako je kod mene počelo i kada. Ne sjećam se kada sam prvi put sjela za šivaću mašinu, samo znam da sam na početku radila prepravke, pa tek onda počela šiti cijeli odjevni predmet. Nikada se nisam pretjerano trudila da naučim šiti, nije bilo nikakve odluke: "e sada ću naučiti šiti", nego je sve to išlo postepeno i dolazilo samo od sebe. Čak nisam ni bila pretjerano zaljubljena u šivenje, nego je moja mama imala želju da ja naučim ručne radove, pa makar mi nikada ne koristili u životu, ali treba da ih znam. Da, odgojena sam po onom sistemu, kada su žene morale znati sve kućne poslove prije udaje, uključujući i ručne radove :) Nisam se forsirala da to moram naučiti. Nije bilo sjedenja pred mašinim danima, nego onako, ponekad, s vremena na vrijme uradim nešto. Sada, šivenje mi mnogo znači i lijep je osjećaj kada znate da možete nešto napraviti vlastitim rukama. Razumjet će me oni koji izrađuju odjeću sami za sebe. To je nešto posebno. Usuđujem se reći, da mi je šivenje važnije i da sam ponosnija na njega, nego na diplomu sa fakulteta. Možda pretjerujem, ne znam, ali nije ni bitno... Nego, da se vratim na temu...

Zbog mojih zbunjujućih početaka u šivenju, možda nisam najbolja osoba koja bi mogla odgovoriti na pitanje, kako početi, da li je lahko naučiti šiti i koliko je potrebno vremena da se to nauči. Sada mi sve izgleda jednostavno, ali počeci znaju biti teški. Nije isto ako suknju radite prvi put ili treći, niti je isto ako je radite treći ili tridesettreći put. Naravno da je na početku najteže i da vam se sve čini presporo i komplikovano. Zato prvi savjet bi bio, ako želite naučiti šiti, prije toga naučite biti strpljivi. Pripremite se na to da prvi vaš rad neće izgledati savršeno, ali da će svaki naredni sigurno biti bolji od tog.

Drugi savjet je da vježbate održavati pravac na šivaćoj mašini. Na komadićima tkanine možete iscrtati linije i pratiti ih šivaćom mašinom. Kada dobro uvježbate pravac, onda pređite na vježbanje osnovnih bodova. Za početak će biti dovoljno osnovni, ravni, bod i bod za obradu. Već sam spomenula da sam ja prije šivenja cijelog odjevnog predmeta radila prepravke, što je jako dobro, jer ćete se tako dodatno uvježbati.

Razmišljala sam koji savjet bih još mogla da vam dam iz ličnog iskustva, bez čega ne možete početi šivati, i odlučila sam se za Burdu. Dakle, neka treće savjet bude posjedovanje barem jednog broja Burde. 


Pored Burde Style koja izlazi mjesečno, postoji i Burda easy koja izlazi dva puta godišnje (sezona proljeće/ljeto i sezona jesen/zima) i koja je namijenjena upravo početnicima. Pored dosta korisnih savjeta, u njoj možete naći i modele koji su jednostavniji i lakši za izradu. Burdu easy PLJ/2013 sam kupila u Austriji, u maju ove godine, a cijena joj je bila 6.20 eura, dok sam Burdu easy JZ/2013 kupila u Njemačkoj, prije dva dana, za 5.60 eura.
Nažalost, ne znam da li se ovo izdanje Burde može kupiti i kod nas u Bosni, Srbiji, Hrvatskoj i da li postoji prevod na srpski jezik. Ako neko zna i želi to podijeliti sa nama, neka napiše u komentarima :)


Za razliku od Burde style u kojoj imate objašnjenje cijelog postupka rada, u Burdi easy možete naći slike koje prate cijeli taj postupak, što je itekako korisno. Burda easy može biti jako korisna početnicima i imate moju preporuku za nju.



Nadam se da će biti od pomoći ove moje kratke upute. Možda sam mogla još toga pisati, a možda i hoću nekom drugom prilikom.

Svima koji se odluče da savladaju šivenje, želim puno uspješnih štepanja.

Šiv-šiv :)

Broj komentara: 17:

  1. Ovo je post koji će meni značiti sigurno.Hvala!!:)

    OdgovoriIzbriši
  2. onaj tko to ne zna ne može razumijeti osjećaj ponosa kad konačno ugledaš svojih ruku djelo :D
    nisam neka majstorica, meni nedostaje strpljenja ali jednostavnije stvari uredno odradim i s ponosom ih nosim :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vidim da dobro razumiješ šta sam htjela da kažem :D
      Nisam ni ja majstorica. Pišem o šivenju, ali ne želim da se predstavljam kao neki stručnjak.
      Strpljenja nam svima nedostaje :)

      Izbriši
  3. odlično, napisala si sve kako treba :)
    pisala sam i ja neke slične savjete ovdje:

    http://cekerceker.blogspot.com/2011/12/cekerusini-savjeti-prvi-dio.html

    burda easy ima kod nas, ali ne baš svuda. ja sam je viđala u trafici u bbi-i i u importane-u. dobra je za početnike.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Baš si detaljno napisala i neka si ostavila link ovdje, mozda jos nekom bude od koristi.
      Pretpostavila sam da ćeš ti znati može li se kupiti ova Burda kod nas.

      Izbriši
  4. Dobri savjeti.
    Preduslov je da se pocetnici upoznaju sa radom sivace masine: kako se uvlaci gornji i donji konac, zamijeni igla i sl.
    Burda Easy je jako dobra za pocetak. Moze se fino poceti i vjezbati na jednostanvnim ravnim stvarima kao jasticnica, kuhinjska krpa, ceker :-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Išla sam od pretpostavke da neko već ima šivaću mašinu, pa da mu dam neke upute šta dalje da radi. Ako neko kupi šivaću mašinu, dobit će i uputstvo za upotrebu, ali nigdje ne piše da za šivenje treba strpljenja, ali i živaca :) Planirala sam da napišem post o upoznavanju sa šivaćom mašinom, nešto kao nastavak ovom postu, ali nisam smjela ništa obećati...

      Izbriši
  5. I love to sew, and I love to learn bosnian/croatian/serbian... I think this blog is the perfect one for me! ;)
    (by the way, I'm french)
    I have recently bought a finnish sewing magazine : Ottobre. It has a pretty good reputation on the web. Sizes seems to be more reliable than with Burda. I will try a pattern in the next months.
    Jedna vježba za mene : Volim šivenje i volim bosanski/hrvatski/srpski jezik. Vaš blog je perfekt za mene.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Thank you for the lovely comments, and the proposal for a magazine ottobre. Looks like we have the same interests. Also, I love to sew, and I love the bosnian language. This blog is a blend of these two loves.
      Your exercise is flawless :) You're doing great.
      Lijep pozdrav iz Kelna <3

      Izbriši
    2. Puno hvala, Kelno (ili Kelna? ;) ). Would you also love Dino Merlin? That's another way to learn a language for me...

      Izbriši
    3. It is a Cologne (Köln), a city in Germany. In Bosnian you say Keln (genitive singular is Kelna) e.g. Pozdrav iz Kelna; Greetings from Cologne :) Three months ago I moved from Sarajevo to Cologne. :)

      Yes, I love Dino Merlin. His lyrics are amazing.This song is one of my favorite: http://www.youtube.com/watch?v=En_zVVHatKQ

      Izbriši
  6. Sram da me bude! Mislila sam da to bilo je tvoje ime...
    Ne znam koja pjesma je najbolja, volim sve. Možda : Mostarska, Moja pjesma, Nedostaješ, Deset mladja,... i Putnici (sa francuske riječi ;))

    OdgovoriIzbriši
  7. Pozdrav, danas sam pronašla ovaj blog, čitam i oduševljena sam. Da li neko zna ima li u Novom Sadu ili Beogradu da se kupi ta čuvena Burda Easy..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti na lijepim riječima. :) <3 Možeš pitati za Burdu easy na nekoj trafici gdje ima kupiti redovni broj Burde.

      Izbriši
  8. Poštovana, jedna sam od onih koja je naišla na Vaš blog i ostala oduševljena. Željela bih Vas ohrabriti da napišete post ili koji savjet za totalne početnike, u vezi uporabe šivaće mašine. Ukoliko nađete vremena, naravno. Neovisno o tome, čitati ću i dalje ovaj korisni blog. Lijep pozdrav :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Oh, pa mene je Vaš komentar učinio mnogo sretnom :) Razmišljala sam jednom da napišem takav post, al odustala sam iz razloga što je to sve lijepo objašnjeno u uputstvima koja se dobiju uz šivaću mašinu (iako predpostavljam da je nekom ko tek uči šivati, zanimljivo pročitati post nekoga što je to već prošao). Hvala na prijedlogu! Nažalost, ne mogu ništa obećati. Ma koliko bih voljela ovdje češće pisati, svakodnevne obaveze mi ne daju mnogo slobodnog vremena. :( Hvala vam još jednom na divnom komentaru!

      I da, ne moramo se persirati :)

      Izbriši

Mnogo mi znači vaše mišljenje o mojim kreacijama i zato vam hvala što ga dijelite sa mnom ♥

Dada






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© haljinice & suknjice, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena