Kako sašiti haljinu sa elastičnim koncem?


Ovog ljeta preferiram udobnost i što manje odjeće koja dodiruje tijelo, tako da će svi modeli haljina koji drže formu pričekati dok ne prođe moja faza apsolutne udobnosti. Već sam sašila tri haljine koje se idealno uklapaju u moje trenutno stanje (pored ove, ostale možete vidjeti ovdje i ovdje). 

Ovo je moja prva haljina koju sam šila pomoću elastičnog konca. Prije nje mislila sam da je zahtjevno raditi sa ovim koncem, a ustvari je prilično jednostavno. Nije potrebno ni puno vremena kako biste sašili jednu ovakvu haljinu, samo je potrebno znati nekoliko osnovnih pravila. Ako do sada niste radili sa elastičnim koncem, pokušate. Sigurna sam da se nećete pokajati. Naravno, jedino ako vam se sviđa ovaj model haljine kojeg je nemoguće sašiti bez ovog čudotvornog konca. U ovom postu pišem o načinu na koji izrađujem ove haljine...


Prije šivenja, potrebno je:

- Elastični konac se ručno namota na bobinu. Prilikom namotavanja se ne smije suviše zatezati. Gornji konac je standardni.

- Potrebno je podesiti napetost gornjeg konca. Najbolje je pokušati na komadiću tkanine. Ako gornji konac stiska elastični potrebno je smanjiti napetost, a ako je gornji konac labav, potrebno je povećati napetost, Gornji konac mora samo da pridržava elastični.

- Dužinu boda podesiti na najvišu koja ima na mašini.

-Izbor boda je standardni, ravni.


Za haljinicu potrebno je:

- tkanina ca 85cm za dužinu do koljena ili ca 130cm za dugu haljinu
- postava (ako je potrebno; dužina jednaka tkanini)
- obični konac, 
- elastični konac ca 15m
- elastična traka ca 60cm


Šivenje:

1. Napraviti gornji porub haljine. Ostaviti širinu dovoljnu da bi naknadno mogli uvući elastičnu traku.

2. Nakon toga štepati sedamnaest redova elastičnim koncem. 
- Razmak između redova je oko 1cm (širini stopice) 
- Potrebno je prilikom štepanja, tkaninu povlačiti prema sebi, kako bi se održao pravac. 
- Ostaviti dovoljno duge krajeve elastičnog i običnog konca kako bi kasnije mogli korigirati nabore i učvrtiti krajeve.

3. Regulišite nabore na tkanini povlačenjem elastičnog konca.

4. Ispeglajte nabrani dio, jer će se nabori ljepše formirati.

5. Nekoliko puta zavežite u čvor krajeve gornjeg i elastičnog konca sa naličja tkanine.

6. Štepajte bočnu stranu haljine, porubite tkaninu i uvucite elastičnu traku u gornji porub.


Toliko od mene ovaj put. Javite mi ako vam se sviđa ova haljina ili ako ste nakon ovog posta dobile želju sašiti jednu ovakvu haljinu :)... ili ako ste do sada šile na koji način ste to radile.

Do sljedećeg posta, 


Broj komentara: 27:

  1. nisam šila za sebe, jer meni ovakve haljine ne stoje, ali sam šila kćerki uz uputstva iz ovog tutoriala

    http://www.makeit-loveit.com/2011/11/sewing-tip-shirringsmocking-with-elastic-thread.html

    možda nekome zatreba

    haljinica je slatka :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pa to je isti način. Odlično objašnjeno. :)

      Izbriši
  2. Aha, i ja sam sasila istu samo u crvebo- beloj varijanti ali sam zeznula prvi step oko dekoltea pa dobila karneric :) Sad vidim gde sam pogresila i koliko sutra, odoh da popravljam :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. E baš mi je drago što sam ti malo pomogla :)

      Izbriši
  3. "Faza apsolutne udobnosti" - ovo ću da zapamtim!
    Sebi i klinki planiram da sašijem nekoliko komada, al' žarko leto nikako da ugreje;)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hehe Imam ja više faza, a svaka faza ima svoje ime :))))
      Ne trebaš čekati ljeto za ove haljinice, samo uz nju obučeš kardigan i et...

      Izbriši
  4. Morala sam da otvorim post čim sam videla tufnice! Predivna je haljina, tako jednostavna i retro; ne mogu opisati koliko volim ovakve stvari i odmah bih je obukla.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je što ti se toliko sviđa :) Materijal od kojeg sam sašila ovu haljinu je stariji, pa mogu slobodno reći i od nas, tako da si haljinu dobro opisala.

      Izbriši
  5. Odličan tutorial, davno sam radila nešto slično, ali uvijek zaboravim kako se to radi! Ide na pinterest! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Maje Zmaje! Hvala za dijeljenje i na vašoj stalnoj podršci :)

      Izbriši
  6. moram da ti kazem kolika si mi inspiracija. tako ja stalno kukam kako jos nemam masinu (kupicu je, samo da dodje na red) i onda mi pukne film i sasijem sebi sorc na ruke, sve misleci na tebe i hvaleci se u sebi :D
    sila mi je mama jednom davnu neku bluzicu sa elasticnim koncem. nosila sam je dok nije poslednji pukao i sva se otromboljila:) i sad uvek imam beli icrni elasticni konac u fioci, samo mi sluzi za decje maske za skolicu :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Osmijeh mi je bio od uha do uha nakon pročitane prve rečenice :)
      A što se meni nikad ne pohvališ kad nešto sašiješ. Ccc

      Izbriši
  7. Preeeedivna je... ova mi se najvise svidja :)
    Jos samo kad bi mi u gornjem dijelu stajala, a ne spadala... issss... ;)))

    OdgovoriIzbriši
  8. U mom slucaju samo jedno - bretele! ;)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Eelastični konac se može zategnuti koliko želiš, tako da sigurno ne bi imala problema s tim :)

      Izbriši
  9. obožavam ovakve haljinice, ali preferiram duge :D
    i da znaš da sam kupila elastični konac, samo nikako da dođe na red :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I ja preferiram duge! Vjerovatno bi i ova bila duga da sam imala više materijala.
      :)

      Izbriši
  10. Predivno!! Samo to mogu da kazem nakon sto sam pregledala par tvojih kreacija! Ja bih jako volela da naucim da sijem, oduvek sam zelela da sama kreiram svoju odecu. Nadam se da ce mi se ostvariti zelja da kupim masinu i da naucim da sijem. Ti to radis odlicno, zavidim ti! :) Bas mi je drago sto sam otkrila tvoj blog:) Pozdrav

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Marijana, nadam se da ce ti se sto prije ostvariti zelja da kupis masinu i naucis sivati. :) Drago mi je sto ti se svidaju moje kreacije <3

      Izbriši
  11. Hvala na ideji!
    Šivala sam u spiralu, kao ovdje : http/naboopop.blogspot.fr/2011/10/tuto-robe-smocks.html
    Trebam manje elastična. Prvo mora šivati cijev s tkanina.
    Haljina je lijepa, ali sunce nije ovdje... :(
    (hvala "google translate", pišem malo u bosanskom jeziku)
    Chrystel

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Chrystel, hvala tebi na komentaru. Potrudila si se :) <3
      Nije bilo ni kod mene onog pravog, ljetnog sunca, tako da nisam ni obukla ovu haljinu.
      Lijep pozdrav iz Sarajeva <3

      Izbriši
  12. prelepo je imas zlatne ruke


    OdgovoriIzbriši
  13. Prekrasno.
    Lijep pozdrav. m

    OdgovoriIzbriši

Mnogo mi znači vaše mišljenje o mojim kreacijama i zato vam hvala što ga dijelite sa mnom ♥

Dada






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© haljinice & suknjice, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena